tirsdag 1. juni 2010

Ting som får hverdagen til å gå

Et dypdykk inn i et fag/tema i den grad som behøvs når man skriver en masteroppgave, er mer enn nok til å gjøre en person litt ensporet og sprø i topplokket. Som regel har jeg hatt andre studenter sammen med meg som også jobber med sine respektive masteroppgaver i historie som jeg har kunnet snakket med når forstanden holdt på å forsvinne. Nå har fire av de syv jeg sitter sammen med på kontoret levert sine masteroppgaver, og de resterende tre glimrer også med sitt fravær om dagen, noe som gjør at muligheter til å ta en avvekslende samtale med noen mens man jobber er blitt drastiskt redusert. I dag var jeg så heldig at jeg fikk besøk av Ingrid, som nettopp hadde gjort seg ferdig med en eksamen, før jeg gikk til min første veiledning etter turen til USA. Ved siden av å granske alle nettnyheter og facebook, så har jeg noen små enkle metoder for å unngå at det rabler helt for meg. Én av tingene jeg gjør er å følge med på en håndfull tegneserier som publiseres på nett med gjevne mellomrom. Her om dagen leste jeg en tegneserie som var skremmende nært noe jeg har opplevd selv. Jeg tar dette som et tegn på at jeg burde få opp tempo med å bli ferdig. Listen over tegneserier jeg følger med på har jeg nå lagt ut på høyre side av bloggen. Noen der ute som har noen tips til flere tegneserier som jge burde få med meg?

Ingen kommentarer: