fredag 25. juni 2010

Hengekøye

I og med at jeg er fargeblind, så har jeg fått meg en veldig god undskyldning for ikke å ha særlig interesse for det estetiske når det kommer til interiør. Dette passer meg veldig fint, ettersom min intresse(og dermed tiltaksevne) for innredning av rom ligger på et lavmål(har brukt 2år på å bli nesten fornøyd med rommet mitt i Trondheim, men helt som jeg kunne tenke meg det er det fremdeles ikke). Så den logiske slutningen burde være at jeg styrer unna alt som har med interiør å gjøre når det kommer til nyheter også, det er derimot ikke helt sant... Jeg har nemlig en stor sans for folk som lager geniale praktiske løsninger til rom som det norske firmaet romirom som bygger hele rom inn i skap sånn at det bare er til å åpne og lukke skap ut i fra hva slags rom man har behov for. En av de mer ekstreme og geniale jeg har sett nå i det siste må være denne arkitekten fra Hong Kong som har plassert 24 rom inn i en leilighet på 34m2.

Det beste er at han også hadde greid å plassere inn en badstue der også.
Men den oppmerksomme leser vil nå kanskje spørre seg hva har nå dette med tittelen på dette lille innlegget? Jo, i videon vises også en hengekøye, noe som minnet meg på at jeg egentlig har veldig lyst på en hengekøye(men har beklageligvis en lei tendens til å gå i glemmeboken, akkurat som de fleste andre ting jeg kunne tenke meg). Eneste problemet er at jeg ikke på noen som helst måte kan se for meg en fornuftig måte som jeg kunne fått satt den opp på rommet mitt, og ikke har noen egnet plass for dette ute heller. For det jeg gjerne egentlig vil ha, er en stor mayahengekøye som man kan ligge på tvers i og som erstatter sengen. Sannsynlig vil dette forbli en liten drøm som aldri vil bli realisert, i og med at jeg tvilsomt vil greie å huske at jeg egentlig vil ha en hengekøye når jeg innreder et nytt rom.