torsdag 8. juli 2010

Ekstraordinære planer

I dag hadde jeg planlagt å ta en liten dukkert i estenstaddammen, et tidligere drikkevannsreservoar(med glassklart vann)som ligger rundt en 15 minutters sykkeltur fra Dragvoll. Været var meldt bra(dvs. alt er relativt, det var ikke meldt regn før ut på kvelden), men da jeg satte meg på sykkelen litt før 12 for å ta turen opp til Dragvoll, så innså jeg at badeturen min hang i en tynn tråd. Tunge skyer hang over fjellene som ligger bak Dragvoll, og jeg begynte å frykte at jeg ikke ville greie å komme meg tørrskodd frem. Heldigvis startet det ikke å regne før jeg kom frem til Dragvoll, og jeg levde nesten i forhåpninger om at skyene som hang i bakgrunn, bare var falsk alarm, og at jeg etter å ha arbeidet i fremdeles kunne se frem til å ta en dukkert i dammen, men den gang ei. Like før 1330, så åpnet himmelens sluser seg sammen med noen lysglimt og noen skikkelige drønn. Ut fra den gode gamle metoden der man teller sekunder mellom lynet og tordenen, så regnet jeg meg frem til at nesten alt tordenvær lå mellom 300 og 1000 meter unna. Med planene om å ta en dukkert i dammen delvis forpurret på grunn av været, så var det nestbeste man kunne gjøre, var å sette meg på en stol rett ved en av inngangsdørene og ta noen bilder av dette været som satte en strek over dagens ekstraordinære planer. Kameraet mitt er ikke noe fancy greier, men det fungerer(dvs. det er på hengende håret at den gjør det), så jeg er ikke i stand til å ta bilder av lynet, men av regnet kunne jeg ta noen bilder av.

Sykkelen min rett utenfor inngangsdøren. Det bemerkelsesverdige her, er at det er flere sykler som står der...

Stakkars ukjent kar som er på vei til å ta bussen og forjeves prøver å begrense hvor våt han blir.



Ingen kommentarer: