søndag 30. mai 2010

Noen siste bilder fra USA

Da jeg skrev mitt siste blogginnlegg fra USA, så hadde jeg ikke muligheten til å legge til de siste bildene mine fra min lille erfaring som "turist" i Washington D.C.



Dette er noen av de som ble døpt i baptistkirken den siste søndagen jeg var der. Dåpsbassenget var bak en glassrute som til vanlig var tildekt av to store gardiner. Forran gardinene pleide koret å være plassert når de sang.


Mens jeg var på vei til "Smithsonian National Air and Space Museum", så gikk jeg igjennom en åpen park med forskjellige kunstinnstallasjoner plassert rundt omkring. I og med at jeg var i turistmodus, så glemte jeg å dokumenter navnet på denne artige krabaten(dvs den var ikke akkurat liten).
Vel ankommet "Smithsonian National Air and Space Museum", så måtte jeg ta bilder av noen av disse historiske flyene som sto utstilt i fullskala.

Bakdelen til "ME 262"
Slik så "ME 262" forfra. Etter min mening et av de flotteste flyene i verden og mest skrekkinngytende.



"BF 109", det tyske flyvåpnets mest brukte fly.


"V-1", flygende bombe med jetmotor.


"V-2", et av de mest berømte våpnene som Tyskland brukte mot slutten av krigen.


"Spitfire", flyet som sikret Storbritannia seieren over tyskland i kampen over det britiske luftrom.



Øverste flyet er jeg litt usikker på hva er, men jeg tror det er det italienske "Macchi C.202 Folgore" Under det, så kan vi se "P-51 Thunderbolt", som var med på å vinne luftrommet over Tyskland for de allierte.




Flyet i midten er et "Douglas Dountles" fly, som var sentral i kampen om Midway. Flyet sørget for å knuse den japanske flåte så mye, at den ikke lenger greide å være på offensiven.

Til slutt blant de historiske flyene jeg tok bilde av, er det litt mer moderne flyet "U-2". Spionflyet ble satt i tjenest i 1957 og kunne fly opp til en høyde av 21000 meter. Flyet er fremdeles i opprativ tilstand den dag i dag.


Grunnet askeskyen fra Island, så måtte flyet fra Dulles airport ta en omvei om via luftrommet til Grønnland på veien til Schipol airport i Nederland. Denne omveien medførte at jeg ble to timer forsinket og dermed akkurat ikke rakk flyet videre til Værnes. En forventet ventetid på flyplassen på to timer ble raskt omgjort til en ventetid på åtte timer i påvente av neste fly som gikk i retning Trondheim. Heldigvis, så fant jeg noen behaglige stoler som jeg kunne ligge og sove i mens jeg ventet.

Perfekte til å sove i!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Fina flygplan!

Jag vill kommentera om dop ang. de översta bilderna.

När man läser ”Matteusevangeliet” så tror många att den historiska Messias undervisade om ett kristet dop. Det trodde jag också förut under sex år när jag var hängivet kristen.

[Att differentiera,] Den historiska människan hette Ribi Yehoshua. Han föddes i Betlehem av Miriam och Yoseiph (försvenskat till Josef) 7 år f.v.t. Han blev dödad av romarna 30 år v.t. Han växte upp i Nasaret. Han undervisade i Israel, inklusive i fariséeiska ”synagogor”. Han var Messias som det profeterades om i den judiska Bibeln.

Hans namn redigerades av hellenister till ”Jesus”.

Ribi Yehoshuas – Messias - ursprungliga undervisning var i enlighet med direktiven i ”Moseböckerna” och den förvrängdes sedan av hellenister. Den förvrängda undervisningen finns nu att läsa i ”Matteusevangeliet”. Ribi Yehoshuas – Messias - efterföljare hette Netzarim [försvenskat till ”nasaréer”]. För att följa honom måste man göra sitt bästa att praktisera direktiven i ”Moseböckerna” icke-selektivt.

Han undervisade direktiven i ”Moseböckerna” och där står det ingenting om ett ”kristet dop”. Det har sitt ursprung i en hednisk religion och är således förbjudet enligt ”Moseböckerna” och enligt Messias undervisning. Det som står beskrivet om ”Johannes döparen” har ingenting med ett kristet dop att göra; och Matt 28:19-20 har blivit kraftigt förvrängda av hellenistiska redigerare precis som andra verser. Bevis för alla påståenden på Netzarims hemsida

Åste Marie & Martin André sa...

Du for en underlig kar som hakker løs på en stakkars kar som kun prøver å få med seg litt av amerikansk kultur??

Er arbeidet ditt så lite lest, at du må snuse opp all slags mulige blogger som nevner dåp for å prøve å provosere noen til å lese det?

Når det gjelder forsvenskingen din, så vet jeg lite om det, ettersom jeg ikke er svensk(noe som du burde ha forstått hvis du faktisk kan de skandinaviske språkene), jeg holder meg til norsk, noe som er like greit, for de fleste hebraiske navn er håpløst å uttale for oss som kommer nordfra.

Lykke til videre med å overbevise folk om at din konspirasjonsfylte Kabbalah er den rette vei!