lørdag 1. mai 2010

Dag 6 i USA

Dagene her fortsetter med rutine. Nå har jeg også fått tatt bilder av Union Station som jeg går til hver dag for å ta metroen.





Livet i arkivet tok en ny vending i dag. I dag startet jeg med å ta et "dypdykk" ned i 20 umerkede bokser med dokumenter fra National Security Council (NSC) på leten etter noe spennende. Etter at jeg fant et interessant(dette ordet er så knotete å skrive at jeg ungår å bruke det), så ville jeg gjerne ha tak i noen bakgrunnsdokumenter som var nevnt i notatet, men som ikke fulgte med. I min søken etter dette dokumentet, så dumpet jeg borti flere mennesker som kunne hjelpe meg med mange forskjellige ting her(bortsett fra å finne dette bakgrunnsnotatet). De kunne blant annet fortelle meg at de fleste dokumenter som jeg leter etter, nok allerede ligger åpent tilgjengelig på nett, dvs, åpent tilgjengelig er et relativt begrep, ettersom søkesystemet deres er et helt håpløst system, som kun fungerer hvis du kan det ut til fingertuppene og vet helt nøyaktig hva du skal ha tak i. Det fine var at personene visste hva slags mennesker jeg skulle ta kontakt med videre, men dette kunne ikke skje før til mandag, ettersom det hadde blitt fredags ettermiddag og folk hadde dratt hjem for helgen.

Dette blir den siste natten min på William Penn House, imorgen flytter jeg over til International Guest House. I løpet av tiden jeg har vært her, så har jeg prøvd å finne litt ut av Quakerne, men har ikke greid å få noe skikkelig svar. Huset her har forresten et rikt utvalg av bøker. Jeg ble mektig overrasket da jeg oppdaget at de hadde en egen liten seksjon som handlet om krig(hadde de noe etter min smak?). Etter en litt nærmere titt, så oppdaget jeg at dette var egentlig kun bøker som handlet om pasifisme.


Ellers begynner jeg å bli lei junkfood. Savner den bakte poteten min.

Ingen kommentarer: