fredag 7. mai 2010

Dag 11 & 12 i USA, og snart ferdig

Min tyske venn har igjen prøvd å forklare litt hva han driver med, men jeg henger fremdeles ikke helt med..., denne gangen har han gitt meg en internettside hvor jeg kan lese litt mer om prosjektet som han og noen andre driver med.

I dag fant jeg en underlig digital lagringsenhet som ingen helt visste hva var. Innholdet på diskene er helt irrelevant i forhold til hva jeg vil ha tak i(inneholder noe fra en israelsk militærparade i Jerusalem i 1969), men jeg fikk vaktene i arkivet til å klø seg skikkelig i hodet, for hvordan i all verden skal man greie å finne ut hva som er på denne disken? Og hvorfor lå den mellom en masse dokumenter i en dokumentmappe? De kom til at de egentlig ikke hadde noe svar, og svar ville vi muligens få først i morgen når vi kan få kontakt med den digitale avdelingen i arkivet.
Ellers begynner jeg å se slutten på forskningen min her borte. Skal titte igjennom tre bokser med innhold i morgen, så anser jeg meg for avsluttet her. Har snart kommet opp i 2000 bilder i løpet av knappe 2 uker. Mandags morgen er jeg forhåpentligvis på vei tilbake igjen, dvs med mindre vulkanen på Island skulle stoppe reiseplanene mine igjen, slik den gjorde da jeg skulle bort hit i første omgang.

Ingen kommentarer: