mandag 26. april 2010

Første dag i USA

I går var min første hele dag i USA.
Natten hadde jeg tilbragt på International Guest House, som var et lite og koselig hostel å være på med veldig hyggelige folk som drev stedet.
De hyggelige folkene var faktisk så hyggelige at de tok meg med på gudstjeneste i menigheten de gikk i før de kjørte meg til William Penn House som ligger nesten helt i sentrum av Washington. Menigheten var en Mennonite Peace Church, og jeg må innrømme at det var en noe usedvanlig opplevelse. Her hadde de blant annet tenning av fredslys og et kors av laget av store tøystykker i forskjellige farger som hang ned fra taket, men det særeste var det faktum at all sang i menigheten var firstemt og at forsangeren ikke bare var en vanlig forsanger, men også dirigerte menigheten slik at vi holdt oss til riktig tempe samtidig som han tok for seg alle stemmene i sangen etterhvert som vi sang oss igjennom alle versene i sangene vi sang.
Etter at de hadde kjørt meg til William Penn House, så ble jeg egentlig litt skuffet, ettersom jeg brått oppdaget at standarden her var langt dårligere enn det var på International Guest House. Så er litt usikker på hvor lenge jeg kommer til å bli her, ettersom det er billigere, kortere vei til National Archives og hyggeligere mennesker på International Guest House enn på William Penn House.
Resten av dagen ble brukt til å prøve å finne litt frem i Washington, finne ut hvordan gatene fungerer og hvordan jeg skulle komme meg til National Archives på mandag.
Alt i alt, en vellykket dag der jeg rakk å gjøre unna det meste jeg kunne tenke meg å gjøre den dagen.

Ingen kommentarer: