torsdag 29. april 2010

Dag 4 i USA

Etterhvert som jeg har tilbragt noen dager her i USA og arkivet, så er det noen få tanker som har falt inn i hodet mitt. For det første er det veldig mange politibiler som kjører rundt omkring her. Med en slik tetthet av politi, så skulle en tro at kriminalitet skulle være en umulighet. Det andre er hvor stor forskjell det er i folks hjelpsomhet og tålmodighet det er her. Noen er smørblide og venter tålmodig på spørsmålet som du kommer med, mens andre grynter allerede i det øyeblikket de ser at du kanskje er på vei til å spørre om noe. Det tredje er at det kanskje ikke er så lenge igjen til jeg er like godt kjent rundt omkring i Washington D.C. som i Trondheim...(sier egentlig mest om hvor lite jeg er kjent i Trondheim).
Ettersom jeg har skaffet meg kabel mellom kamera og laptop, så tenkte jeg at jeg kunne legge ut noen bilder herfra.

Et nydelig bilde av meg selv mens jeg sitter stuptrøtt og venter på flyet videre fra Amsterdam til Washington D.C.



Capitol Hill som gikk forbi mens jeg forvirret gikk rundt omkring i Washington sent på ettermiddag på leting etter stedet jeg skulle overnatte(adressen hadde jeg mistet på veien).




Her begynner vi å komme inn på hva jeg faktisk bedriver tiden min her med. Leter igjennom slike bokser etter spennende dokumenter.



Noen av dokumentene jeg finner i boksene er slik, men det er bare et fåtall av dem.




Det aller aller meste ligger faktisk åpent for alle slik at vi kan lese hva som ble sagt og gjort.



Andre små erfaringer jeg har gjort, er at kroppen fungerer dårlig på et måltid om dagen. Det går nokså greit den dagen jeg ikke rekker å spise mer, men dagen derpå blir en hard start.
I dag fant jeg også ut at arkivet hadde lenger oppe enn vanlig. Vanlig åpningstid er fra 9 am til 5pm, noe som er en ganske grei arbeidsøkt i løpet av en dag. I dag, slik som det er på alle onsdager, torsdager og fredager, så har de åpent helt til 9 pm. Egentlig burde dette være en kjempepluss, men jeg er litt usikker. Det ender fort opp med at man sitter litt lenger enn hva man har godt av. Selv fant jeg ut klokken 7 pm at dette fikk være mer enn nok, kroppen var rett og slett sliten, selv om det er veldig spennende og morsomt å sitte der å lese og ta bilder(som det har blitt over 300 av hittils).
Nå nærmer det seg kveld(klokken har pasert 10...) og jeg er klar til å stupe til sengs.

Ingen kommentarer: