onsdag 28. april 2010

2. og 3. dag i USA

Tid er ikke en overskuddsvare her i USA. Min plan om å skrive en blogg om dagen er allerede forkastet, ettersom tiden i arkivet tar altfor mye tid.
I går startet jeg dagen med Qaker "Warship", og når jeg bruker " så mener jeg virkelig det. Warship stod det lappen, så jeg var litt nysgerrig, men jeg må ærlig innrømme at jeg ble noe skuffet da jeg oppdaget at "warship" for en quaker betyr å sitte musestille i en ring og tilbe Gud i fullkommen stilhet, men det var en opplevelse det og.
Første dagen på arkivet var spennende og en liten nedtur. Spennende i den form at det var mye nytt og spennende å lære, nedtur i den forstand at jeg fikk vite at det som mest sannsynlig ville ha vært mest spennende for min del lå i presidentbiblioteket. Presidentbibilioteket er for tiden stengt da det flytter fra Washington D.C. til Florida.
Foreløpig lar jeg meg ikke helt stoppe av dette og ser hva jeg egentlig kan få ut av national archives, og jeg tror ikke dette kommer til å bli helt forgjeves. Det er jo så mange spennende hemmeligstemplede dokumenter å lese her. Tar meg selv i nakken titt og ofte sånn at jeg legger fra meg dokumenter som egentlig ikke er relevante for meg, men som bare er spennende å lese, som blant annet hvordan Dayan forteller Meier hvorfor araberne støtt og stadig prøver å få seg selv drept.
Som sagt, så er fritid en mangelvare her, men jeg kom i dag på at jeg faktisk allerede har vært en del steder rundt omkring i min søken etter å komme frem og få gjort unna nødvendige æren. Her kan nevnes søken etter kabel mellom kamera og PC, slik at jeg få sikkerhetskopiert det jeg tar bilde av i arkivet, og det å skaffe meg mat, som også er noe som det blir lite av på grunn av mangel på tid. Når jeg først er kommet inn på mat, så må jeg si at jeg var litt nysgerrig på hvordan cola smakte i USA. Har har mange lovord om hvor mye bedre den smaker her. For de som lurer på hva min mening er, så smaker den egentlig ikke noe særlig her, den er altfor søt i smaken for min del.
Nå er jeg ferdig med sikkerhetkopiering og klokken har passert 10pm, så føler det er på tide å komme i sengs. Kan ikke helt komme over det faktumet at jeg nå er A menneske.

1 kommentar:

Dag sa...

Det er visstnok meksikansk coca cola som er den beste. Den er ikke basert på maissirup, men har ekte sukker eller noe.