torsdag 1. mars 2007

Hjemløse i USA

I dag leste jeg at det var 754000 hjemløse i USA. Dette vil jeg egentlig kalle et skammelig høyt tall, men det som gjør saken enda mer urovekkende er at forskere mener at den amerikanske staten manipulerer tallene, og at det kan være så mange som 3000000 hjemløse i dette mulighetenes land.

Men det som gjorde at jeg ble litt fasinert av meldingen, var det faktumet at det ble rapportert at 2/3 var menn og 16% var kvinner. Nå begynner det å bli en liten stund siden jeg hadde mattematikk på skolen......
Er det noen lærere der ute som kan forklare meg det her?

3 kommentarer:

Dag sa...

Det sto en litt artig kommentar i Forstaden Blad, Fredriksftad Blads vanligvis ganske tørre humorspalte: "Vi har også lest at en av seks vurderer samlivsbrudd. Samtidig vet vi fra tidligere at halvparten av norske parfohold, altså tre av seks, ender i brudd. Det tilsier at to av seks bryter opp UTEN å tenke over det først!"

Simon W sa...

Ja, jeg kan det….kanskje de mener at resterende kommer fra Mexico eller på noen annen måte er illegale innvandrere …

Åste Marie & Martin André sa...

Skulle da tro at mexicanere og andre ulovlige innvandrere hadde et kjøn, men det er bare meg...