onsdag 7. mars 2007

En hattebærers mareritt

Om mandagen opplevde jeg enhver hattebærers mareritt.
Jeg var hjemme hos mine foreldre i helgen, i den anledningen hadde jeg overtalt min mor til å lage levergryte til meg(ettersom det er noe av det beste jeg vet). Vi hadde ikke noe storfelever liggende hjemme, så jeg tok på meg jobben med å anskaffe lever(dvs gå til MENY på Begby). Turen bort gikk ganske greit, selv om det blåste en del på Haldenveien, men på turen tilbake skjedde det som ikke skal skje. Samtidig med et sterkt vindkast kommer en stor trailer susende forbi med den konsekvens at hatten min blåste av hodet mitt. Heldigvis blåste ikke vinden mot veien, men den dro hatten min ut på jordet og rett i en stor vannpytt på jordet. Etter endt berging av hatt, innså jeg at ikke bare hatten hadde blitt møkkete, men også sko og bukser trengte en real vask når jeg kom hjem.
Heldigvis lot alt seg bli rengjort

7 kommentarer:

Benedictus sa...

Se der ja. Men du, gikk/syklet du fra Kjølshunn til Begby...? I så fall må jeg si du er en flink gutt...

Åste Marie & Martin André sa...

Sykkelen min står her i Lillehammer, så ja, jeg gikk.

Arvid sa...

Her i huset er det bare jeg som liker lever, og derfor har det blitt servert svært sjelden. Noen år siden sist, tror jeg.
Det at jeg liker lever har til og med gjort at mine meninger om mat forøvrig ugyldige, eller i hvert fall ikke troverdige.
Kos deg med maten og hatten.

Peter von Lindau zu Kjølshunn sa...

Ja,ja,ich weiss nicht was besser schmeckt,der Hut oder die Leber?Oder vielleicht das kleine Haustier von Sara und Harald,welches ab und zu in derKueche auftaucht?Mit ein wenig Sahne und einer Torte zum Nachtisch schmeckt fast alles.(die Ausnahme macht der Fischpudding,sonst esse ich Pudding in allen Formen)

Sandramandra sa...

Gla' for at jeg ikke var hjemme - liker ikke lever... Heller husdyret til Sara og Harald da, tror neppe det smaker værre (selvom det kanskje er en del sykdommer i den rotta). Jeg stemmer for fiskepudding i hvit saus jeg da, eller hva syns du, Daddy'O?
Hvorfor stakk du tidligere hjem til Lillehammer enn det du sa til meg da Martin??? Du er frekk altså!!

Jaja... Gla' i deg anna, hehe!! (anna er storebror på tamilsk)

Åste Marie & Martin André sa...

Jeg skal ikke gå nærmere innpå hvem som egentlig svikta hvem her.... Kan egentlig ikke huske noe særlig om at det var noen søster der så lenge jeg var hjemme.....

Anonym sa...

Fint at det gikk bra med hatten!

Ole